Välkommen till mig och mitt lilla hörn i världen!

Hejsan och välkommen!
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt pysslande.
Virkar mest men försöker sticka när jag kan.
Annars går tiden till familjens hundar.
Några smycken blir det då och då med :)

lördag 23 april 2011

Glad Påsk!

Hejsan alla ni som läser min blogg.
Jag ser ju att ni besöker den så ett litet fotavtryck vore väldigt roligt att få från er :)

Igår fick Selma bada för första gången, i havet och ja det var frivilligt. Vi bestämde oss efter eftermiddags fikat att åka ner till sjön en sväng för att se hur Selma reagerade på det.
Bengtsson älskar att plaska runt i strandkanten och plocka upp stenar från botten, jaga krabbor
(när dom nu finns) och sjöfåglar som kaxar sig i närheten av honom.
Selma har aldrig sett havet innan så det skulle bli första gången.
Inte helt oväntat av henne var det full rulle från början.
Inget att vara rädd för där inte!
Vatten till magen och skuttande och plaskande så vi allihop blev blöta.
Så kastade pappa en liten sten en bit ut i vattnet och oj vilket hopp hon gjorde och började simma!
Inte var det planerat av varken pappa eller Selma och hon blev lite konfunderad men som tur var blev vattnet i alla fall inte farligt.
Bryggan var en annan sak!!
Jösses vad den var farlig!
Jag tror bestämt att vi har en höjdrädd hund. Hon har visat symptomen tidigare och få henne att gå i trappor är nästintill omöjligt.
Efter igår och incidenten med bryggan är jag helt övertygad att så nu är fallet.
Stackars liten!!



Idag blir det lite trädgårdsarbete med mamma och pappa (Ja dom lär väl göra mest som vanligt då jag inte orkar och kan göra allt) så man kan njuta av det vackra vårvädret.
Påskafton kommer avslutas hos Susanne och Lars med korvgrillning och påskbrasa :)

Och så över till något annat!
Jag vann bonuspriset i Pysselstunds lilla utlottning!!
Så otroligt roligt och främst för att jag nästan aldrig vinner, varken på Lisebergs lottstånd eller på trisslotter.


Mitt senaste WIP är nu klart.
Det blev en liten fröken med en ENORM solhatt!




Här är Fröken Krabata!!








Helt klart min mest avancerade amigurumi så här långt.
Hon var mycket rolig att virka och jag blev grymt nöjd med både hatt och tunika.
Tunikan är avtagbar och hatten skulle vara det men den ville inte sitta fast så hon fick den fastsydd :)


Nu är det dags för frukost ute på verandan i den ljuvliga morgonsolen!
På menyn:
Yoghurt
Kaffe
Juice
Kokt ägg
Rostat bröd
Ost
Marmelad
Rökt skinka
Rökt korv med diverse smaker

En riktig Påskfrukost alltså!!
(fast våra helgfrukostar alltid ser ut såhär, minus verandan beroende på vädret.)

Glad Påsk på er all där ute!!

3 kommentarer:

  1. Hon blev jättesöt!!!

    Ett litet tips för att få mer kommentarer (från mig i alla fall) är att ändra dina kommentarsinställningar till att tillåta anonyma kommentarer för då kan man fylla i namn och URL själv och kommentera även om man inte använder sig av nån av dom bloggtjänster du tillåter just nu. Jag läser bloggen regelbundet men kan inte kommentera utan att logga in på mitt gamla blogger-konto som jag annars ALDRIG kommenterar med (eftersom det inte på nått sätt är kopplat till min blogg). Förmodligen är det flera än mig som vill men inte kan kommentera hos dig.

    SvaraRadera
  2. Aha!! tack för tipset! Har ändrat det nu :) Ja hon blev faktist ganska söt, är riktigt nöjd med slutresultatet.

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att jag tillslut kom på att jag kunde lämna ett meddelande via Blogger-kontot då. Nu ser jag fram emot att kunna kommentera här i framtiden. :o)

    SvaraRadera