Välkommen till mig och mitt lilla hörn i världen!

Hejsan och välkommen!
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt pysslande.
Virkar mest men försöker sticka när jag kan.
Annars går tiden till familjens hundar.
Några smycken blir det då och då med :)

onsdag 2 november 2011

Im back!!

Hejsan Världen! 
Ja jag vet jag har varit tyst VÄLDIGT länge men sen påsk har det varit torka på virkning och stickning. Det finns så mycket annat att göra än att sitta inne och virka när det är sommar och fint väder :)

Lite saker har väl blivit gjorde under året.

 Ett UFO som jag måste göra klart är en liten Bäver som just nu ligger och väntar på att bli ihopmonterad. 
Vissa gurumisar blir man bara inte nöjd med och då är det inte ens roligt att montera ihop dom och dekorera dom.

Här är i alla fall lite bilder på vad som har blivit klart!


En liten söt kaninflicka från en av Mia Bengtssons böcker.



En pumpa nålkudde från ett mönster jag hittat någonstans på nätet.




Mitt senaste projekt som innefattar virkad Mössa och Tumvantar från Drops Design
Än så länge är mössan och ena tumvanten klar. Nu skall jag bara få gjort klart andra vanten med :)




En mössa jag virkade faktist redan förra hösten men den har legat bortglömd och lyckats undvika att bli fotograferad. Samma sorts garn som den röda mössan ovan



Halsduk i samma garn att matcha den lila mössan. Denna är stickad på rundsticka fram och tillbaka på längden. Riktigt nöjd med och mysig blev den.




Och så en liten nåldyna till, den här gången en prinsesstårta från en av Mia Bengtssons böcker 
( Den första tror jag)



Var på Göksäter i Tisdags på min födelsedag och hittade ett underbart blandgarn från Marks&Katten som jag köpte två nystan av som present till mig själv. :)
Få se vad det kommer bli av det hela och om jag kan använda det jag virkar.
Är ju väldigt känslig för allt som kliar och då jag har reumatism fryser jag ju konstant vilket gör att jag såklart vill ha ett varmt garn till mina saker jag gör. 
Och som vi alla vet så är inte syntetiska garner lika varma som garn av naturfiber.

Någon där ute som är hyperkänslig för allt som kliar som har testat merinoull? 
Det skall ju inte klia säger dom :S




Nej dags att återgå till min andra tumvante :) Ha det bra där ute i cyberrymden!!

1 kommentar: