Välkommen till mig och mitt lilla hörn i världen!

Hejsan och välkommen!
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt pysslande.
Virkar mest men försöker sticka när jag kan.
Annars går tiden till familjens hundar.
Några smycken blir det då och då med :)

tisdag 12 april 2011

Fågelkvitter och tussilago!

Godmorgon världen.

Var på Syfestivalen i lördags med mamma och Susanne. Vi hade en jättelyckad heldag, fika i Vara och goda skratt på vägen till och från Jönköping.
Måste nog säga att själva mässan var lite av en besvikelse.
Aldeles för dyrt och alldeles för mycket lapptekniks saker. Ett enda futtigt stånd med Amigurumisar.
Tro det eller ej men det enda jag hittade som över huvud taget kändes värt att köpa prismässigt och av intresse var 5 påsar säkerhetsögon för 100kr.
Mamma gick därifrån med 2 rullar björntråd.

I Söndags var jag ute på en promenad med föräldrarna och hundarna i det underbara vårvädret. På kvällen stod det på bordet 2 små buketter!
En med minipåskliljor, Scilla, Vårlök och Krokus!
En annan med årets första Tussilago och Vitsippor!!
Sååå härligt och så mycket vår!


Har börjat igen med mitt evighetsprojekt som det känns just nu i alla fall....Draken. Den måste ju vara klar tills början av Juni då Alex kommer på besök :)
Men det e såååå tråkigt att virka så stora gurumisar.
Jaja man får bita i det sura äpplet och traggla på så det blir klart.

En ny bil har inhandlas av föräldrarna och jag var ju såklart tvungen att göra en maskot till bilen. Då mamma är nallefantast och pappa heter Björn blev det såklart en liten nalle.
Blå med röd rosett
(Bild kommer snart)

Mitt kärleksmonster jag nämnde tidigare har blivit klart men blev förvandlat till en liten röd alien. Görsöt blev han!
(Bild kommer snart)

Har även testat att göra little josie's hjärta.

Som sidoprojekt till draken har Mia Bengtssons Glad Krabat blivit påbörjad. Chockrosa blir krabaten och det är tänkt att hon skall flytta hem till min brorsdotter Athena när hon är klar.

Sedan vill jag göra er uppmärksam på att Lillblomman har en utlottning! Kolla in det hela!



Nu är det dags att kila tillbaka till sängen och försöka få lite mer sömn innan det är dags för frukost.

Kram och Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar