Välkommen till mig och mitt lilla hörn i världen!

Hejsan och välkommen!
Den här bloggen handlar om min vardag och mitt pysslande.
Virkar mest men försöker sticka när jag kan.
Annars går tiden till familjens hundar.
Några smycken blir det då och då med :)

tisdag 22 mars 2011

Tisdag och strålande solsken :)

Nu har kroppen till JJ the Fire Dragon blivit klar och jösses vad stor han är!
Hela 61cm!!







Det här är hela kroppen som sen kommer bli en drake tydligen :P
Vet inte riktigt om man kan föreställa sig det nu.



Något som är viktigt i mitt liv är familjens hundar.
Vi har två stycken yrväder vid namn Bengtsson och Selma.




Bengtsson som är svart är en lite nervös kille på snart 2½ år.
Han är väldigt glad i alla som går på två ben men bara vissa som går på fyra.
Han älskar att busa och ligga och mysa i solen men mest älskar han nog att äta allt som kallas "gotta" :)
En underbar kille med hinkvis av personlighet.
Han är en blandras med 75% Jack Russel och 25% Border Terrier.

Selma som blir 8 månader i April är en cool energisk ung dam med otroligt mycket bus i.
Hon bara ÄLSKAR att stjäla strumpor och tofflor och finns det inga sådana i närheten går det lika bra med mattor eller Bengtssons säng.
Hon blir än så länge lite för glad så fort någon tar ner kopplet från kroken och tycker att husse eller matte är alldeles för långsamma innan man får börja promenaden.
Jaga katter är mycket tillfredsställande och finns det inte några i närheten går det ganska bra att dra och slita lite i Bengtsson så han kommer igång och leker med henne.
Selma är 75% Jack Russel och 25% Cairn Terrier.

Dessa underbara små monster ägs av mina föräldrar och då jag för tillfället bor hos dom och umgås väldigt mycket med dom även när jag bor hemma hos mig så ser jag båda bushundarna som mina lika mycket som mina föräldrars.

Anledningen till att jag just nu bor hos mina föräldrar är för att jag genomgick min andra höftoperation i Januari i år.
Anledningen till operationerna tar jag och berättar om en annan gång :)

Nu är det dags att ta sig ut en stund i det underbara vårvädret och njuta av solen.

So long Foks!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar